لوگو مدرن لیزر
پماد درمان کلویید

پماد درمان کلویید

پماد درمان کلویید بدن به طور طبیعی بافت‌هایی را ایجاد می‌کند تا پوست آسیب‌دیده را ترمیم کند و شکاف‌های ناشی از جراحت را بسته کند. این پماد درمان کلویید بدن به طور طبیعی بافت‌هایی را ایجاد می‌کند تا پوست آسیب‌دیده را ترمیم کند و شکاف‌های ناشی از جراحت را بسته کند. این اسکارها ممکن است به هر شکل و اندازه‌ای باشند، از جمله خطوط معمولی، فرورفتگی‌ها و یا ایجاد بافت اضافی. ممکن است به هر شکل و اندازه‌ای باشند، از جمله خطوط معمولی، فرورفتگی‌ها و یا ایجاد بافت اضافی.

عوامل شایع برای ایجاد زخم در بدن شامل تصادفات، سوختگی‌ها، جراحی، آکنه و بیماری‌های پوستی مختلف هستند. با گذر زمان، بیشتر زخم‌ها محو می‌شوند؛ اما امروزه روش‌های متنوعی برای پماد درمان کلویید ترمیم اسکارهای ناهموار وجود دارد که می‌توانند ظاهر زخم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود بخشند. در این مقاله به بررسی چهار کرم موثر برای درمان اسکارهای برجسته و فرورفته می‌پردازیم. همراه ما باشید.

بهترین کرم پماد درمان کلویید گوشت اضافه

در این بخش، با تعدادی پماد درمان کلویید موجود در داروخانه‌ها که تاثیر مهمی در بهبودی محل زخم دارند، آشنا می‌شویم. این کرم‌های ترمیم کننده زخم برجسته شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. پماد درمان کلویید ژل دیجی درم: این ژل با داشتن فرمولاسیون خاصی که از عناصر موثره مانند آلانتوئین و ویتامین E استفاده می‌کند، بهبود ظاهر اسکار را تسریع می‌کند. این محصول به طور موثری به تسکین التهاب، رفع خشکی و نرم کردن بافت کمک می‌کند.
  2. پماد درمان کلویید ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل: این ژل با فرمولاسیون خاصی که حاوی سیلیکون می‌باشد، بهبود قابل ملاحظه‌ای در ظاهر و ساختار اسکارهای برجسته و فرورفته ایجاد می‌کند. این محصول همچنین به تسکین حساسیت و حالت آبگریزی پوست کمک می‌کند.
  3. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده استراتادرم: این ژل با فرمولاسیون غنی از عناصر موثره مانند آلانتوئین و عصاره‌های گیاهی، در ترمیم اسکارها و بهبود ظاهر آن‌ها موثر است. این محصول همچنین به تسکین التهابات پوست و تغذیه عمقی بافت کمک می‌کند.
  4. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت: این ژل با فرمولاسیونی که حاوی عناصر نرم‌کننده و ترمیم کننده می‌باشد، بهبودی قابل توجهی در ظاهر اسکارها و صاف‌سازی سطح پوست ایجاد می‌کند. این محصول همچنین به ترطیب عمیق پوست و تسکین خشکی و حساسیت آن کمک می‌کند.

جدول مقایسه پماد درمان کلویید زخم برجسته

بله، البته. در اینجا اطلاعات کامل‌تری را برای شما ارائه می‌دهم:

محصولات:

  1. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت
  2. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده اسکار ژل دیجی درم
  3. پماد درمان کلویید ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل
  4. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده استراتادرم

ترکیبات مهم:

  1. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت:
  • سیلیکون الاستومر
  • عصاره پیاز
  • روغن جوانه ذرت
  • عصاره میموزا (زردچوبه)
  • عصاره گل همیشه بهار
  • عصاره آلوئه ورا
  • روغن دانه پاسیفلورا ادولیس
  1. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده اسکار ژل دیجی درم:
  • سیلیکون
  • روغن شتر مرغ
  1. پماد درمان کلویید ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل:
  • سیلیکون
  • روغن کوسه
  • ویتامین C
  1. پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده استراتادرم:
  • سیلیکون

حجم:

  1. ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت: 25 میلی لیتر
  2. ژل ترمیم کننده اسکار ژل دیجی درم: 15 میلی لیتر
  3. ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل: 10 گرم
  4. ژل ترمیم کننده استراتادرم: 5 گرم

قیمت (فروردین 1402):

  1. ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت: 259.000 تومان
  2. ژل ترمیم کننده اسکار ژل دیجی درم: 357.000 تومان
  3. ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل: 725.000 تومان
  4. ژل ترمیم کننده استراتادرم: 437.000 تومان

کشور سازنده:

  1. ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت: ایران
  2. ژل ترمیم کننده اسکار ژل دیجی درم: آلمان
  3. ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل: امریکا
  4. ژل ترمیم کننده استراتادرم: سوئیس
پماد درمان کلویید

1) ژل ترمیم کننده اسکار ژل دیجی درم:

یک پماد درمان کلویید ترمیم‌کننده تحت لیسانس آلمان است که در تیوپ‌های 15 گرمی تولید می‌شود. این ترمیم‌کننده به شکل ژل است و ترکیب اصلی آن سیلیکون است. سیلیکون از مهم‌ترین ترکیبات موثر در درمان اسکارهای دارای برجستگی و فرورفتگی است زیرا باعث تحریک پوست به کلاژن‌سازی صحیح و هم‌سطح و همرنگ‌سازی پوست می‌شود. از این ترمیم‌کننده برای انواع زخم و اسکار می‌توان استفاده نمود.

ترکیبات مهم در این محصول:

سیلیکون پزشکی 100% طبیعی: سیلیکون با ایجاد لایه‌ای غیر چسبنده و در عین حال شفاف، عاملی موثر در بهبود زخم‌های کلوئیدی و هایپرتروفی و ترمیم سریع‌تر زخم‌ها است و می‌تواند انواع اسکار را درمان کند.

2) پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده استراتادرم:

این محصول از کشور سوئیس وارد می‌شود و می‌توانید آن را در حجم‌های 5، 10 و 20 گرمی تهیه کنید. ژل ترمیم‌کننده استراتادرم یکی از بهترین محصولاتی است که در درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار تاثیر بسیاری دارد. این محصول با استفاده از ترکیبات خاص خود موجب تنظیم فرآیند کلاژن‌سازی پوست می‌شود و ظاهر زخم را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، استفاده از آن منجر به کاهش قرمزی ناحیه آسیب دیده می‌شود و رنگ تغییر یافته پوست را تقریبا به حالت اولیه بر می‌گرداند. از دیگر مزایای استفاده از آن می‌توان به رفع خارش و خشکی ناشی از جراحت اشاره کرد.

سیلیکون: به محض استفاده یک لایه شفاف و غیر چسبنده بر روی زخم ایجاد می‌کند که منجر به ترمیم زخم‌های هایپرتروفیک و کلوئیدی می‌شود.

3) پماد درمان کلویید ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل:

ژل سیلیکونی رژواسیل اسکار هیل ساخت امریکا است و با حجم 10 میلی‌گرم روانه بازارهای جهانی می‌شود. ژل سیلیکونی رژواسیل یکی دیگر از محصولاتی است که از آن برای درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار استفاده می‌شود. این محصول بی‌نظیر و فوق‌العاده قوی می‌تواند در مدت زمان کوتاهی پوست آسیب دیده شما را درمان کند و برای رفع جای سوختگی و اسکارهای قدیمی و جدید بسیار مناسب است. ترکیبات مفید موجود در این محصول علاوه بر لایه‌برداری ملایم پوست، تولید کلاژن در آن را به حد تعادل می‌رساند و از تشکیل اسکار جدید جلوگیری می‌کند.

روغن شترمرغ: ترکیبات بسیار مفیدی دارد که علاوه بر مرطوب نگه‌داشتن پوست، موجب رفع چین و چروک و اسکارهای قدیمی و جدید می‌شود.
روغن کوسه: به دلیل داشتن اسکولن موجب رفع ضایعات پوستی مختلف مانند جای جوش و جراحی و… می‌شود. این روغن می‌تواند علاوه بر جای زخم، چین و چروک موجود در پوست شما را نیز برطرف کند.
ویتامین C: موجب افزایش سلامت پوست می‌شود.

4) پماد درمان کلویید ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت:

ژل ترمیم‌کننده اسکارلیفت درمالیفت تولید ایران است و در حجم 25 میلی‌لیتر در دسترس شما قرار دارد. همان طور که از نام این محصول مشخص است، از آن برای درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار استفاده می‌شود. این محصول ترکیبات خاصی دارد که به رفع انواع جای زخم مانند سوختگی، جراحی و جای جوش کمک می‌کند. ژل ترمیم‌کننده اسکارلیفت درمالیفت با افزایش نرمی و انعطاف‌پذیری بافت اسکار، حذف آن را راحت‌تر می‌کند.

ترکیبات مهم در این ترمیم‌کننده:

سیلیکون الاستومر: با افزایش آبرسانی موجب تعادل در تولید فیبروبلاست‌ها و کلاژن پوست می‌شود که نتیجه آن نرمی و صافی پوست و جلوگیری از تشکیل اسکار اضافی است. همچنین این ماده از ورود باکتری به بدن جلوگیری می‌کند و مانع بروز عفونت در محل آسیب دیده می‌شود.


عصاره پیاز: پیاز به تنهایی یک ماده ضد التهاب قوی است که خود از تولید بیش از اندازه کلاژن جلوگیری می‌کند و مانع تشکیل بافت اسکار جدید می‌شود. اثر ضد میکروبی آن نیز از رشد و گسترش زخم پیشگیری می‌کند. همچنین به دلیل داشتن سیستئین در خود باعث ترمیم و بازسازی سریع پوست می‌شود.


عصاره میموزا، عصاره گل همیشه بهار، عصاره آلوئه ورا و روغن دانه پاسیفلورا ادولیس: همگی گیاهی و ترمیم‌کننده‌های موثر برای پوست هستند.

پماد درمان کلویید

پماد درمان کلویید زخم های دارای برجستگی و فرورفتگی

خوشبختانه امروزه تکنیک‌های متفاوتی برای درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار وجود دارد که می‌توانند جای زخم را به حداقل برسانند. با این حال، هیچ جای زخمی را نمی‌توان به طور کامل از بین برد و هیچ تکنیکی پوست آسیب‌دیده را به ظاهر طبیعی قبل از حادثه بر نمی‌گرداند. مهم‌ترین گام در درمان اسکار، مشاوره دقیق بین بیمار و متخصص پوست است که به کشف دلیل آزار بیمار از وجود جای زخم و تصمیم‌گیری در مورد بهترین روش درمان آن، کمک می‌کند. اکثر روش‌های درمانی به طور معمول در مطب متخصص پوست انجام می‌شود. فقط اسکارهای شدید، مانند سوختگی سطح زیادی از بدن، ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی یا بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

برخی از روش های درمانی معمول برای درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار به شرح زیر است:

درم‌ابریژن: یکی از روش‌های رایج در درمان اسکارهای ناشی از آکنه، درم‌ابریژن است که در آن لایه بالایی پوست با استفاده از “سنباده‌زدن” ملایم، از بین می‌رود. این روش لایه‌های اضافی را نرم و صاف می‌کند و می‌تواند ظاهر جای زخم را بهبود بخشد.

تزریق: در شرایط خاص، با تزریق مستقیم داروهای رفع اسکار، می‌توان ظاهر آن‌ها را بهبود بخشید. به عنوان مثال، تزریق کورتیکواستروئید می‌تواند اندازه اسکارهای کلوئیدی را کاهش دهد. همچنین، داروهایی مانند بلئومایسین (Bleo 15k™) و فلوئورواوراسیل (Adrucil® یا 5-FU) برای کاهش درد، خارش و صاف شدن جای زخم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فشار درمانی: استفاده از بانداژ، پانسمان یا جوراب‌های الاستیک در طول فرآیند بهبودی، زخم را تحت فشار قرار می‌دهد و از تشکیل اسکار و یا بزرگ‌شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین، ماساژ درمانی نیز می‌تواند به شکستن بافت اسکار و بازسازی آن کمک کند.

استفاده از لیزر: لیزرها در درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار امروزه کاربرد بسیاری دارند. این درمان‌های نوری می‌توانند ظاهر اسکارهای مختلف را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشند.

کرم‌ها و پمادهای موضعی: در بازسازی پوست آسیب‌دیده، کرم‌ها و پمادهای موضعی تاثیر به سزایی دارند. با توجه به نوع اسکار، پزشک ممکن است استفاده از کرم‌های کورتیکواستروئیدی یا ورقه‌های ژل سیلیکونی را در ناحیه مورد نظر توصیه کند.

جراحی اصلاح اسکار: روش‌های مختلفی برای اصلاح اسکار وجود دارند که می‌توانند جای زخم را کمتر کنند و ظاهر آن را بهبود بخشند؛ یکی از این روش‌ها پیوند پوست قسمتی از بدن به ناحیه آسیب‌دیده است.

پماد درمان کلویید

انواع پماد درمان کلویید

همان‌طور که در مقدمه نیز ذکر شد، اسکار علامتی است که پس از بهبود زخم یا جراحت بر روی پوست باقی می‌ماند و انواع مختلفی دارد. قبل از پرداختن به درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار، بهتر است با انواع آن‌ها آشنا شویم.

1) اسکارهای کوچک و معمولی:
یک زخم جزئی مانند بریدگی معمولاً در مدت کوتاهی بهبود می‌یابد؛ اما یک خط برجسته از خود باقی می‌گذارد که به مرور زمان محو و صاف می‌شود. این روند ممکن است تا 2 سال هم طول بکشد. جای زخم به طور کامل ناپدید نمی‌شود و در اکثر مواقع با یک علامت یا خط قابل مشاهده باقی خواهد ماند.
اسکارهای ریز یا کوچک معمولا به دنبال برش‌های عرضی مانند جراحی به وجود می‌آیند. آن‌ها معمولاً دردناک نیستند؛ اما ممکن است برای چند ماه خارش داشته باشند.

2) اسکارهای کلوئیدی (گوشت اضافه):
به رشد بیش از اندازه بافت بدن اسکار کلوئیدی گفته می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که کلاژن زیادی در محل زخم تولید شود؛ به همین دلیل به آن گوشت اضافه نیز می‌گویند. این نوع زخم حتی پس از بهبودی نیز همچنان در حال رشد است و یکی از مباحث مهم درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار است.
اسکارهای کلوئیدی در بالا پوست برجسته می‌شوند و می‌توانند صورتی، قرمز، همرنگ یا تیره‌تر از پوست اطراف باشند. آن‌ها اغلب خارش‌دار یا دردناک هستند و اگر سفت و نزدیک مفصل باشند می‌توانند حرکت را محدود کنند.

3) اسکارهای هیپرتروپیک:
مانند اسکارهای کلوئیدی، این نوع جای زخم نیز نتیجه تولید کلاژن اضافی در قسمت آسیب دیده پوست است. اسکارهای هیپرتروفیک بر خلاف کلوئیدی، از مرز زخم اصلی فراتر نمی‌روند. آن‌ها ممکن است تا 6 ماه به ضخیم شدن ادامه دهند تا اینکه به تدریج طی چند سال بهبود پیدا کنند. خوشبختانه امروزه برای درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار هایپرتروفیک روش‌های متفاوتی وجود دارد.

4) اسکار انقباضی:
این اسکار به شک

لی است که گویا لایه سطحی پوست روی هم جمع شده است که این لایه پوست بسیار سفت بوده و می‌تواند توانایی فرد در حرکت را نیز محدود کند.

5) زخم‌های حفره‌دار یا فرورفته:
برخی از بیماری‌های پوستی، مانند آکنه و آبله مرغان، می‌توانند جای زخمی با ظاهر فرورفته یا گودال‌مانند از خود به جا بگذارند. اسکارهای حفره‌دار، که به عنوان اسکارهای آتروفیک نیز شناخته می‌شوند، معمولا در نتیجه آسیبی ایجاد می‌شوند که بافت چربی زیر پوست از بین می‌رود.

سخن پایانی

در پایان، این مسئله مهم را به یاد داشته باشید که هر اسکار، یک داستان زندگی در پوست شما را نشان می‌دهد. این داستان‌ها ممکن است شامل لحظات خوب یا ناخوشایند، اما همگی بخشی از سفر شما هستند. با اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری برای درمان و ترمیم، می‌توانید این داستان‌ها را به شکلی زیبا و با افتخار برای خود و دیگران به پایان برسانید. همچنین، همیشه به یاد داشته باشید که هر اسکار، نشانه‌ای از قدرت شما برای تحمل و پشتکار است. از این به بعد، با افتخار این داستان‌ها را به اشتراک بگذارید و به عنوان یک نشانه از قدرت و تلاش شما، آن‌ها را در قلب خود حفظ کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button