لوگو مدرن لیزر

جوش‌های فعال کیستیک

جوش‌های کیستیک یک نوع از جوش‌های التهابی‌ و در واقع جدی‌ترین نوع جوش هستند. این جوش‌ها علاوه بر اینکه ظاهر پوست را زشت می‌کنند، می‌توانند منجر به جای جای جوش و فرورفتگی‌ روی سطح پوست شوند.

جوش‌های فعال کیستیک چگونه ایجاد می‌شوند؟

غدد چربی پوست به منافذ باز پوست متصل هستند، و در واقع از همین منافذ است که به خاطر وجود فولیکول‌ها، مو رشد می‌کند و به سطح پوست می‌رسد. وقتی منافذ پوست به خاطر چربی‌ها،‌ آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست بسته می‌شوند، باکتری‌هایی که در لایه‌های عمیق پوست وجود دارند، باعث التهاب، تورم، قرمزی، درد و ایجاد جوش‌های کیستی روی سطح پوست می‌شوند

 

تغییرات هورمونی در دوران بارداری و بلوغ، و دلایل ژنتیکی یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده جوش‌های کیستیک هستند.

 

در افرادی که پوست چرب دارند و همچنین در نوجوانان، خانم‌ها و افرادی که مشکلات و تغییرات هورمونی دارند نیز بیشتر دیده می‌شوند.

 

جوش‌های فعال کیستیک برجستگی‌های سرسخت و دردناکی هستند که به راحتی از بین نمی‌روند، اما با افزایش سن بهبود پیدا می‌کنند.

 

خصوصیات جوش‌های کیستیک:

  اندازه این جوش‌ها بسیار بزرگ است

 

  عمیق هستند

 

  بسیار حساس و یا دردناک هستند

 

  این جوش ها قرمز هستند

 

  برجستگی‌های بزرگ سفید رنگ دارند

 

  جوش‌های فعال کیستیک در قسمت‌های مختلف بدن

مثل سینه، کمر، شانه‌ها، گردن، پشت، و بازوها ایجاد می‌شوند، اما روی پوست صورت شایع‌تر هستند.

بهترین روش درمان جوش‌های فعال کیستیک

 

 

بهترین روش درمان جوش‌های کیستیک، مصرف داروهایی است که پزشک تجویز می‌کند، اما در بسیاری از موارد، این جوش‌ها در برابر داروها مقاومت نشان می‌دهند و از بین نمی‌روند و یا مدت زمان درمان طولانی می‌شود.

 

در این حالت بهترین،‌ موثرترین و سریع‌ترین روش، درمان با لیزر فوتونا است. از آنجایی که در فوتونا از دو لیزر با دو طول موج مختلف استفاده می‌شود، در نتیجه، یکی از این طول موج‌ها به لایه‌های زیرین و عمیق پوست نفوذ می‌کند و گرمای حاصل از لیزر، باکتری‌ها و عوامل به وجود آورنده‌ی جوش‌ها را می‌سوزاند و از بین می‌برد و با نفوذ به لایه درم (لایه‌ی میانی پوست) میزان غدد چربی در پوست را تنظیم می‌کند. طول موج دیگر فوتونا، روی سطح پوست را هدف قرار می‌دهد و باعث لایه‌برداری و پاکسازی سطح پوست می‌شود، که در این حالت نه تنها سلو‌ل‌های مرده پوست، چربی‌ها و آلودگی‌های روی پوست از بین می‌روند، بلکه به بهبود جای جوش و اسکار جوش نیز کمک می‌کند و فرورفتگی‌های ناشی از آن پر و درمان می‌شوند.

برای درمان جوش‌های فعال کیستیک و جای جوش ناشی از آن‌ها، با کلینیک مدرن لیزر تماس بگیرید و یا فرم قرار داده شده در سمت راست صفحه را تکمیل کنید و مشاوره پوستی رایگان دریافت کنید.

Call Now Button