لوگو مدرن لیزر

نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند چیست؟

برای کسانی که قصد انجام هایفو دارند، نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند خیلی مهم است، از این جهت که این افراد تجربه چنین کاری داشته‌اند و وقتی یکی بگوید من هایفو انجام دادم و از آن راضی هستم خیال شما راحت می‌شود. بنابراین ما در این مطلب علاوه بر اینکه نظرات مردم در مورد هایفوتراپی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، نتایج یک تحقیق کاملا علمی را هم در اختیار شما می‌گذاریم.

هایفوتراپی چیست؟


هایفوتراپی (HIFU) به عنوان یک روش نوآورانه در جوانسازی پوست و کاهش چربی صورت و بدن شناخته می‌شود. این تکنولوژی از امواج اولتراسوند با فرکانس بالا برای بهبود افتادگی پوست و کاهش چربی‌ها استفاده می‌کند.

با استفاده از هایفوتراپی، امکان جوانسازی پوست بدون نیاز به تزریق بیهوشی یا جراحی وجود دارد. این روش به وسیله امواج اولتراسوند با فرکانس بالا، افتادگی پوست را بهبود می‌بخشد و به کاهش چربی‌های غیرمطلوب در مناطق مختلف بدن کمک می‌کند. همچنین، بعد از انجام هایفوتراپی نیازی به گذراندن دوره‌ی نقاهت و بازگشت به فعالیت‌های روزمره نمی‌باشد. این ویژگی این روش را از نظر عدم نیاز به زمان بازیابی بیشتر تاکید می‌کند. هایفوتراپی، به طور کلی، طی 1 الی چند جلسه انجام می‌شود و تعداد جلسات ممکن است بسته به نوع پوست و شرایط فرد متغیر باشد. اما اثرات درمانی هایفوتراپی بر روی پوست و بهبود آن معمولاً پس از گذشت دو ماه به وضوح مشاهده می‌شود.

نظرات مردم در مورد هایفو صورت با یک تحقیق علمی


تحقیقی که در دانشگاه هانیانگ کره جنوبی اجرا شده است، به بررسی نظرات 20 نفر از افرادی پرداخته است که هایفوتراپی صورت را تجربه کرده‌اند. این تحقیق بر اساس یک روش علمی انجام شده و نتایج آن می‌تواند به عنوان یک منبع معتبر در مورد اثرات بالینی و رضایت بیماران از این روش جوانسازی مورد استفاده قرار گیرد.

در این تحقیق، 20 نفر از بیماران که با چین و چروک و افتادگی پوست صورت مواجه بودند، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. دو پزشک متخصص اثربخشی بالینی در 7 ناحیه مختلف صورت را با تحلیل عکس‌های استاندارد قبل و بعد از درمان در بازه‌های 3 و 6 ماه ارزیابی کرده‌اند.

نظرات بیماران و همچنین موارد عوارض ناشی از اجرای هایفوتراپی از طریق پرسشنامه‌های مخصوصی که توسط افراد پر کرده شده‌اند، جمع‌آوری شده‌اند. این تحقیق موجب می‌شود تا افرادی که به دنبال اطلاعات دقیق در مورد هایفوتراپی هستند، از نتایج علمی و تجربیات واقعی افرادی که این روش را تجربه کرده‌اند، بهره‌مند شوند.

یافته‌های علمی درباره تجربه هایفو صورت

ارزیابی‌های انجام شده توسط پزشکان و نظرات بیماران نشان می‌دهد که اثرات بالینی هایفو در مناطق مختلف صورت، به ویژه در قسمت‌های فک، گونه، و نواحی اطراف دهان، بسیار مشابه و موثر بوده‌اند. عوارض جانبی نیز که به قرمزی، لکه‌های خونریزی زیرپوست و کبودی محدود شده‌اند، به عنوان خفیف و موقتی شناخته شده‌اند.

تجربیات هایفوتراپی در سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر، نگرانی‌های مرتبط با چین و چروک‌ها در صورت و همچنین از دست دادن ارتجاع پوست به دلیل پیری افزایش یافته است. درمان‌های مختلف از جمله لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن، دستگاه لیزر CO2 فرکشنال و استفاده از دستگاه‌های RF به عنوان راهکارهایی برای کاهش چین و چروک و افتادگی تاکنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند و نتایج مثبتی هم حاصل شده است.

اما هنوز گزینه ایده‌آلی شناخته نشده است. در سال‌های اخیر، درمان با استفاده از امواج اولتراسوند با شدت بالا یا همان هایفو، به عنوان یک روش نوین در زمینه اهداف زیبایی معرفی شده است.

آقای White و همکارانش در سال 2008 برای نخستین بار از HIFU برای بهبود زیبایی و پوست استفاده کردند و نتایج مثبتی را گزارش دادند. این روش در سال 2009 توسط اداره غذا و داروی آمریکا تایید شد.

استفاده از تکنولوژی امواج اولتراسوند با شدت بالا برای جوانسازی صورت، لیفتینگ، سفت کردن و فرم دهی بدن در حال حاضر بسیار محبوب است.

در فرآیند هایفو، با تمرکز امواج اولتراسوند در نواحی عمیق پوست، سلول‌های پوستی بدون تأثیر بر لایه‌های بالایی آسیب می‌بینند و سیکل کلاژن‌سازی پوست تقویت می‌شود.

مطالعه‌ای در کره جنوبی این اثرات را در بیماران بالای 30 سال که به دنبال جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک صورت بودند، ارزیابی کرده است. این ارزیابی شامل اثرات بالینی، عوارض و رضایت بیماران از طریق تصاویر قبل و بعد از هایفو و پرسشنامه در بازه‌های 3 و 6 ماه بعد از درمان است.

نظر مردم درباره ماندگاری هایفو

در این تحقیق، شرکت‌کنندگان به وسیله مصاحبه تلفنی و ایمیل نظراتی درباره اثربخشی و عوارض درمان پس از 12 ماه اعلام کردند. از میان 15 نفر پاسخ‌دهنده، 4 نفر اعلام کردند که هنوز تاثیرات جزئی در برخی نواحی وجود دارد. این نتایج نشان می‌دهد که هایفو به طور میان‌مدت و حتی پس از گذشت 1 سال همچنان می‌تواند اثرات مثبت خود را نشان دهد. در واقع، حدود 26.6 درصد از افرادی که در تحقیق شرکت کردند، ادعا کردند که تاثیرات هایفو بر روی پوست آن‌ها در این بازه زمانی باقی‌مانده است. این نتایج نشانگر ماندگاری موثری از هایفو در طولانی مدت است و این روش به عنوان یک گزینه موثر در جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک معرفی می‌شود.

نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند درباره عوارض


هنگامی که از بیماران در مورد عوارض انجام هایفو پرسش شد، 6 نفر از آن‌ها گزارش کردند که با قرمزی و تورم مواجه شده‌اند و 2 نفر نیز از کبودی و دانه‌دانه‌های قرمز خبر داده‌اند. با این حال، مهمترین نکته این است که این عوارض تا حدود 2 هفته پس از انجام هایفو بهبود یافته‌اند و هیچ عارضه دائمی و مزاحمی ایجاد نشده است.

پاسخ‌دهندگان هیچ نوع عوارض جدی از جمله مسائل نورالوژیک، فلج عصبی، ورم شدید (آسیب لنفاوی)، کبودی یا کاهش چربی در طول 6 ماه گزارش ندادند. همچنین هیچ گونه عارضه طولانی‌مدتی در 15 بیمار که پس از 12 ماه به سوالات پاسخ داده‌اند، اعلام نشد.

نظرات در مورد ایمنی هایفوتراپی

در سال 2010، Alam و همکارانش گزارش دادند که HIFU یک روش ایمن و موثر برای جوانسازی پوست صورت است.

همچنین، یک مطالعه نشان داد که HIFU می‌تواند به طور ایمن و موثر برای بهبود بافت و تراکم پوست بازوها، پوست اکستنسور زانو و کشاله ران استفاده شود

به علاوه، Suh و همکارانش تغییرات بالینی و هیستوپاتولوژیک پس از درمان با HIFU را گزارش دادند و تأیید کردند که HIFU یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی است که برای جوانسازی پوست صورت افراد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در این مطالعه، [با توجه به تعداد شات‌های درمان، ارزیابی پزشکان] رضایت بیماران از تأثیرات بالینی هایفو در تمام مناطق مشابه بود.

3 ماه بعد از درمان، بهبودی در بیماران کاملاً مشهود بوده و اثرات درمان نیز کاهش تدریجی داشته‌اند. در این مطالعه، 3 ناحیه از صورت بیشترین اثرپذیری را داشته‌اند که عبارتند از:

  • خط فک
  • گونه
  • نواحی دور دهان

علاوه بر این، تفاوتی از نظر رضایت از اثربخشی هایفو در بین بیمارانی که 3 ماه بعد اعلام نظر کرده‌اند با آن‌هایی که 6 ماه بعد نظر دادند وجود نداشت و همه آن‌ها از نتایج کار راضی بودند. این نشان می‌دهد که افراد حداقل تا 6 ماه رضایت ذهنی داشته‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button