لوگو مدرن لیزر
قیمت قرص راکوتان

قیمت قرص راکوتان

اطلاعات دارویی برای خرید قرص راکوتان

قرص راکوتان یا ایزوترتینوئین (معروف به Accutane و Roaccutane) یک داروی بسیار قوی برای درمان آکنه‌های شدید و مقاوم است. این دارو از دسته‌ی رتینوئیدها بوده و با کاهش فعالیت غدد چربی و کاهش اندازه آن‌ها، بهبودی در وضعیت پوست ایجاد می‌کند.

استفاده از ایزوترتینوئین معمولاً برای مواردی توصیه می‌شود که به درمان‌های دیگر پاسخ نداده‌اند، به خصوص آکنه‌هایی که به شدت مزاحم هستند و در مراحل پایانی به درمان نیاز دارند. این دارو به‌خصوص برای مواردی که با آکنه‌های ناشی از تغییرات هورمونی یا نژادی مواجه هستند، موثر است.

با این حال، استفاده از ایزوترتینوئین نیازمند مراقبت دقیق است و باید توسط یک پزشک تجویز و نظارت شود، زیرا ممکن است با عوارض جانبی جدی همراه باشد. به عنوان مثال، ممکن است باعث خشکی شدید پوست، عفونت‌های پوستی، عوارض عصبی، و حتی مشکلات جدی از جمله تاثیر بر جنین در زنان باردار شود.

بنابراین، استفاده از ایزوترتینوئین باید تحت نظارت پزشکان متخصص پوست و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های دارویی انجام شود.

نکاتی مهم و دانستنی بعد از خرید قرص راکوتان قبل از استفاده از ان

مطابق با آنچه گفتید، در برخی موارد، پزشکان ممکن است قرص راکوتان را به برخی افراد تجویز کنند تا مشکلاتشان را حل کنند، به خصوص برای کنترل جوش‌های پوستی. قبل از شروع مصرف این دارو، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فرم درخواست دارو
  • نام و نام خانوادگی (ضروری)
  • تلفن (ضروری)
  • شماره همراه
  • نام دارو (ضروری)
  • دوز (ضروری)
  • تعداد (ضروری)

۱.خانم‌های باردار

باید از استفاده از قرص راکوتان خودداری کنید اگر باردار هستید، زیرا ممکن است برای جنین خطرناک باشد. به همین دلیل، قبل از شروع مصرف این دارو، تست‌ها و آزمایشات مربوط به بارداری را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که باردار نیستید. استفاده از این قرص‌ها در دوره بارداری ممکن است باعث بروز مشکلاتی در جنین شود و به رشد آن آسیب برساند.

قرصی که برای پوست معجزه می کند + عوارض راکوتان - اقتصاد آنلاین

۲.کسانی که مشکل کبد دارند

افرادی که مشکلاتی در کبد خود دارند، باید از استفاده از قرص راکوتان خودداری کنند. بنابراین، قبل از شروع مصرف این دارو، باید آزمایشات مربوط به کبد خود را به پزشک ارائه دهید تا پزشک بر اساس نتایج این آزمایش‌ها، تصمیم مناسبی درباره تجویز قرص راکوتان برای شما بگیرد.

۳.افراد کهنسال

استفاده از قرص راکوتان برای افرادی که سن زیادی دارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در واقع، بسیاری از پزشکان این نکته را به شدت رعایت می‌کنند و اجازه استفاده از قرص‌های راکوتان برای افراد مسن را نمی‌دهند. افرادی که سن بالایی دارند و از قرص‌های راکوتان استفاده کنند، بدون شک ممکن است با مشکلات جدی در سیستم بدنشان روبه‌رو شوند که ممکن است تاثیرات جانبی جدی داشته باشد. بنابراین، بهترین راهنمایی این است که افراد مسن قبل از هرگونه استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنند و نظر و راهنمایی او را دریافت کنند، تا از بروز هرگونه مشکلات جدی جلوگیری شود.

۴.افرادی که چربی خون بالایی دارند

استفاده از قرص راکوتان برای افرادی که فشار خون و سطوح بالایی از چربی خون دارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. این افراد باید از استفاده از این دارو خودداری کنند، زیرا مصرف آن ممکن است منجر به افزایش سطح چربی خون شود و این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامتی آنها شود. در صورتی که پزشک شما دستور استفاده از قرص‌های راکوتان را به شما داده، باید همراه آن قرص یا داروهای دیگری را نیز معرفی کند تا سطح چربی خون شما تحت کنترل قرار گیرد و احتمال بروز مشکلات جانبی کاهش یابد.

قرص راکوتان

در هنگام استفاده از راکوتان چطور مراقب خود باشیم؟

با توجه به عوارضی که در اثر مصرف راکوتان ممکن است رخ دهد، تست‌های اندازه‌گیری سطح چربی‌های خون باید به صورت هفتگی یا دوهفته‌ای تا زمانی که پاسخ به درمان مشخص شود، طبق توصیه پزشک متخصص انجام شود. این تست‌ها باید حداقل ۳۶ ساعت پس از مصرف الکل انجام شود. همچنین، قبل از شروع درمان و به صورت هفتگی یا دوهفته‌ای تا زمانی که بهبودی ثابت شود، آنزیم‌های کبدی نیز باید اندازه‌گیری شوند.

نکته های بسیار مهم در روش مصرف راکوتان

کپسول ایزوترتینوین باید به طور کامل بلعیده شود و از جویدن و خراشیدن آن خودداری کنید. معمولاً دو بار در روز و به مدت پانزده تا بیست هفته مصرف می‌شود، اما میزان مصرف آن توسط پزشک معالج تعیین می‌شود. در بیشتر موارد، دستور العمل مصرف این دارو به این صورت است که باید همراه با غذا و با مقدار زیادی آب مصرف شود و بعد از استفاده، حداقل ده دقیقه به استراحت بپردازید. میزان استفاده از قرص راکوتان بسته به وضعیت بیمار، وزن، و واکنش بدن فرد متفاوت است، بنابراین بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا دریافت اطلاعات بیشتر.

پس از چند روز اول مصرف این دارو، وضعیت پوست ممکن است بدتر شود و به مدت یک تا دو ماه زمان ببرد تا این دارو به طور کامل اثر کند. اگر جوش‌ها با شدت دوباره بروز کنند، دوره دوم درمان دو ماه پس از توقف مصرف دارو شروع می‌شود. اما به یاد داشته باشید که از زمان توصیه شده بیشتر استفاده نکنید.

از آنجایی که ایزوترتینوین از طریق پوست و ریه‌ها جذب می‌شود، ممکن است به جنین آسیب برساند، بنابراین این دارو برای خانم‌های باردار یا کسانی که قصد باردار شدن دارند، مناسب نیست و حتی باید از تماس با گردو غبار کپسول ایزوترتینوین اجتناب کرد.

سخن پایانی

از آنجا که استفاده از قرص راکوتان یا ایزوترتینوین ممکن است پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد، اهمیت مشاوره با پزشک و رعایت دقیق دستورات و نکات مرتبط با مصرف این دارو بسیار بالاست. بهتر است هرگز خودسرانه اقدام به استفاده از آن نکنید و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام، به پزشک معالج خود مراجعه کرده و نظر و راهنمایی او را دریافت کنید. سلامتی شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button