لوگو مدرن لیزر
درمان جوش در اصفهان

آیا جوش و جای جوش درمان دارد؟

درمان جوش در اصفهان ، یکی از خدمات مدرن لیزر است. با توجه به اینکه جوش‌ها انواع مختلفی دارند و روش‌های درمان آن‌ها نیز متفاوت است، در این بخش تصمیم گرفته‌ایم  ابتدا در مورد انوع جوش‌ها و راه‌های درمان آن‌ها توضیح مختصری دهیم و سپس در انتها با خدمات و روش‌های درمان جوش و از بین بردن جای جوش با لیزر در مجموعه ما آشنا می‌شوید.

 

انواع متداول جوش:

 

جوش سرسفید(کومدون سفید)، جوش سرسیاه(کومدون سیاه)، پاپول‌ها (جوش قرمز )، پوسچول (جوش چرکی)، جوش کیستیک و ندول.

 

جوش‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ اینکه آیا باعث التهاب پوست اطراف‌شان می‌شوند یا نه. در مدرن لیزر اصفهان، ابتدا جوش‌های ایجاد شده روی پوست‌تان مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا مشخص شود جز کدام دسته هستند.

من چه نوع جوشی دارم؟

 

چربی، خاک و سلول‌های مرده پوست، منافذ سطح پوست را مسدود می‌کنند و جوش یا عفونت موضعی کوچک ایجاد می‌شود.

جوش‌ها می‌توانند انواع مختلفی از لکه‌های پوستی را ایجاد کنند که هر کدام ظاهر و علائم مشخص خود را دارند؛ اکثر این لکه‌های کوچک با مراقبت و درمان‌های خانگی بهبود پیدا می‌کنند. با این حال، افراد مبتلا به آکنه شدید یا طولانی مدت باید با پزشک یا متخصص پوست صحبت کنند.

انواع جوش‌های غیرالتهابی

جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه انواع جوش‌های غیرالتهابی هستند. آنها شکل ساده‌ای از جوش‌اند و معمولاً باعث تورم نمی‌شوند و خیلی دردناک نیستند.برای درمان جوش در اصفهان ابتدا باید انواع آن را بشناسید

 

جوش های سر سفید

اصطلاح پزشکی جوش‌های سرسفید، کومدون‌های بسته است. این‌ها لکه‌ها و برجستگی‌های کوچک، سفید یا گوشتی هستند. یک مرکز دایره ای سفید دارند که با هاله‌ای قرمز احاطه شده‌ است. ممکن است پوست اطراف جوش سرسفید جمع شده یا چروکیده به نظر برسد، به خصوص وقتی که سفیدی آن بزرگ و برآمده باشد. این جوش ها معمولاً باعث ایجاد زخم نمی‌شوند.

جوش‌های سرسیاه

به  جوش‌های سرسیاه نیز کومدون‌های باز گفته می‌شود. آن‌ها نقاط کوچک، سیاه یا تیره‌ای هستند که به صورت برجستگی‌های کوچک روی پوست ظاهر می‌شوند. پوست اطراف یک جوش سرسیاه معمولاً طبیعی به نظر می‌رسد، در حالی که مرکز آن از اطرافش تیره‌تر است.

 

رنگ تیره آن‌ها به خاطر کثیف بودن‌شان نیست؛ در واقع جوش‌های سرسفیدی هستند که باز شده و گسترش یافته‌اند. هنگامی که محتویات جوش سرسفید در معرض هوا باشد، تیره می‌شود و تبدیل به جوش سرسیاه می‌شود.

درمان جوش در اصفهان

روش‌های درمان جوش‌های غیرالتهابی

 

روزانه دو بار صورت را با آب ولرم و صابون بشویید.

از شستشوی زیاد پوست و تحریک آن جلوگیری کنید.

همیشه در بیرون از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

خوردن یک رژیم سالم و متعادل.

پوست‌تان را مرطوب نگه دارید

کمتر در معرض خورشید باشید.

شستن کل بدن هر 2 روز یکبار.

کاهش استرس.

انواع جوش‌های التهابی

جوش‌های التهابی شدیدتر از جوش‎های غیرالتهابی هستند و احتمال بیشتری وجود دارد تا به دنبال آنها روی پوست زخم و فرورفتگی ایجاد کنند.

 

انواع جوش‌های خفیف

 

پاپول‌ها : پاپول‌ها برجستگی‌های محکم، لطیف و صورتی در زیر سطح پوست هستند و پوست اطراف آن‌ها معمولاً کمی متورم و قرمز است. برخلاف جوش‌های سرسفید، پاپول‌ها هیچ مرکز مرئی و مشخصی ندارند و برخلاف جوش‌های سرسیاه، منافذ یک پاپول بزرگ نمی‌شود. وقتی جوش‌های سرسفید یا جوش‌های سرسیاه پوست اطرافشان را تحریک می‌کنند و به آن آسیب می‌رسانند، پاپول ایجاد می‌شود.

 

پوسچول(جوش چرکی): پوسچول‌‌ها برجستگی‌های بزرگتر با مرکز دایره‌ای مشخص هستند. این مرکز پر از چرک سفید یا زرد است و قسمت انتهایی آن‌ها صورتی یا قرمز می‌شود. سلول‌های ایمنی و سلول‌های باکتریایی برای تشکیل این چرک جمع می‌شوند. به طور معمول مانند جوش‌های سرسفید بزرگتر و ملتهب به نظر می‌رسند.

 

 

انواع جوش های متوسط تا شدید

 

ندول‌ها: توده‌های سخت، دردناک و ملتهبی هستند که در اعماق پوست قرار دارند. آنها مانند پاپول‌ها هیچ مرکز یا سر قابل مشاهده‌ای ندارند. وقتی منافذ مسدود شده پوست به بافت‌ها و سلول‌های عمیق زیر سطح پوست آسیب می رساند، این جوش‌ها به وجود می‌آیند. ندول‌ها می‌توانند عوارض پوستی مانند لکه‌های تیره یا زخم ایجاد کنند.

 

کیستیک: جوش‌های کیستیک، توده‌های بسیار بزرگ، نرم، دردناک، قرمز و یا سفید هستند که در اعماق پوست قرار دارند. آنها پر از چرک هستند. جوش‌های کیستیک عمیق‌تر از ندول‌ها هستند و شدیدترین نوع جوش‌ها هستند. همچنین می‌توانند عوارض پوستی مانند زخم  و اسکار ایجاد کنند.

درمان جوش در اصفهان

روش‌های درمان جوش‌های خفیف

انجام دادن این کارها می‌تواند در رفع جوش‌های خفیف به شما کمک کند.

 

اگر به چیزی نیاز دارید که کمی قوی‌تر باشد، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که از داروهای موضعی یا خوراکی نیز استفاده کنید.

 

 

درباره‌ی این موضوع با کلینیک درمان جوش در اصفهان صحبت کنید و مشاوره رایگان بگیرید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

روزانه دو تا سه بار صورت خود را با آب ولرم و یک پاک‌کننده ملایم متناسب با نوع پوست‌تان بشویید.

 

از محصولات شوینده و بهداشتی که چرب و معطر هستن و پوست را تحریک می‌کنند استفاده نکنید. مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های ضدآفتابی را انتخاب کنید که برچسب “غیر کومدون ساز” دارند؛

 

غیر کومودون‌ ساز، یعنی این محصول منافذ شما را مسدود نمی‌کند.

بسیاری از افراد مبتلا به جوش های خفیف می‌توانند با تغییر در سبک زندگی، وضعیت پوست خود را مدیریت کنند.

 

چربی عامل اصلی جوش است، بنابراین تمیز نگه داشتن صورت و موها اهمیت بسیار زیادی دارد، به خصوص اگر موهای چربی دارید.

 

تعویض روبالشی به صورت روزانه هم روش عالی و تاثیرگذار برای پیشگیری و حتی بهبود این نوع جوش است.

روش‌های درمان جای جوش در اصفهان

افراد نمی‌توانند جوش‌های التهابی متوسط ​​تا شدید را در خانه درمان کنند. یکی از خدمات ما که درمان جای جوش در اصفهان است به شما کمک می‌کند تا  این ضایعات پوستی را رفع و درمان کنید؛ ‌بسته به شرایط پوستی و بدن هر فرد، نوع درمان ما متفاوت است. اگر جوش‌های خفیف تا متوسط ​​(جوش سرسفید یا سرسیاه) دارید، درمان شما باید نسبتاً آسان باشد؛ اما اگر جوش کیستیک یا التهابی دارید، درمان شما پرچالش خواهد بود. درمان جوش در اصفهان

 

داروهای خوراکی

داروهای خوراکی به عنوان درمان‌های سیستماتیک جوش شناخته می‌شوند؛ چون جذب کل بدن می‌شوند. برای مصرف آن‌ها به نسخه پزشک نیاز دارید. این داروها معمولاً برای درمان جوش‌های متوسط ​​تا شدید که به مواد موضعی پاسخ نمی‌دهند استفاده می‌شود. سه نوع داروی سیستماتیک که برای درمان جوش استفاده می‌شود عبارتند از: آنتی‌بیوتیک‌ها، ایزوترتینوئین و داروهای ضدبارداری برای جوش‌های مرتبط با هورمون‌ها.

 

در مددن لیزر در اصفهان، ممکن است از چند روش پزشکی برای رفع جای جوش‌ صورت استفاده شود. این روش‌ها معمولاً در کیلینیک انجام می‌شوند و ممکن است کمی دردناک باشند و در برخی موارد زخم ایجاد می‌شود اما جای نگرانی نیست چون این روش‌ها غیرتهاجمی ، بدون خونریزی و بیهوشی هستند.

 

زهکشی و استخراج

در حین تخلیه و استخراج، پزشک به صورت دستی کیست‌های بزرگی را که در زیر پوست شما ایجاد شده تخلیه می‌کند. آن‌ها مایعات، چربی و پوست مرده‌‍‌ی داخل کیست‌ها را از بین می‌برند تا عفونت و درد آن کاهش یابد. پزشک ممکن است آنتی‌بیوتیک‌ها یا استروئید را به کیست تزریق کند تا روند بهبودی سریع‌تر شود و خطر زخم کمتر شود.

درمان جوش در اصفهان

لایه‌برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن

 لایه‌برداری‌های شیمیایی و میکرودرم ابریژن لایه‌ی بیرونی پوست شما را از بین می‌برد. در این فرآیند، جوش‌های سرسفید و سرسیاه نیز برداشته می‌شوند.

 

لیزر درمانی

 لیزر درمانی یکی از روش‌های غیرتهاجمی‌ست و به بهبود عفونت جوش کمک کند. اشعه لیزر به کاهش مقدار باکتری موجود در پوست شما که باعث جوش شده کمک می‌کند.

لیزر جای جوش در اصفهان

مرکز مدرن لیزر به کمک دستگاه جوانسازی با فوتونا در اصفهان، رفع جای جوش، درمان قرمزی ناشی از جوش، و درمان جوش‌های فعال کیستیک را انجام می‌دهد. فوتونا، در عین اینکه دستگاهی پیشرفته و حرفه‌ای برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی‌ست این قابلیت را دارد تا مقاوم‌ترین جوش‌ها و آن‌هایی که نسبت به مصرف دارو و روش‌های دیگر از خود مقاومت نشان داده‌اند را از بین ببرد.

خدمات

[rt_menu_style nav_menu=”All Departments” custom_menu_color=”#984151″ extra_class=”vertical-menu”]

درخواست قرار ملاقات

[rt_cf7_style submit_background_color=”#984151″ submit_hover_color=”#984151″ submit_text_color=”#ffffff” submit_text_hover_color=”#ffffff” radiant_submit_border_style=”solid” radiant_submit_border_color=”#984151″ radiant_submit_border_top=”1px” radiant_submit_border_right=”1px” radiant_submit_border_bottom=”1px” radiant_submit_border_left=”1px” radiant_font_color=”#5e5e5e” padding_right=”15px” padding_left=”10px” radiant_border_style=”solid” radiant_border_color=”#d8d8d8″ radiant_border_top=”1px” radiant_border_right=”1px” radiant_border_bottom=”1px” radiant_border_left=”1px” radiant_background_focus_color=”#ffffff” radiant_focus_style=”solid” radiant_focus_color=”#14a09d” radiant_focus_top=”1px” radiant_focus_right=”1px” radiant_focus_bottom=”1px” radiant_focus_left=”3px”][contact-form-7 id=”8030″][/rt_cf7_style]

تماس سریع

[rt_contact_box_style contact_box_address=”اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای خیابان چهار باغ بالا ابتدای کوچه 41، پلاک 436، مدرن لیزر” contact_box_email=”info@modernlaser.ir” contact_box_phone=”09138000388/ 03131318000″ contact_box_color=”#984151″]
Call Now Button