لوگو مدرن لیزر
رفع چروک در اصفهان

دلایل ایجاد چین‌ و‌ چروک و را‌ه‌های پیشگیری از آن

رفع چروک در اصفهان | همه ما علائم پیری را می‌دانیم: چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های تیره و تجمع رنگدانه‌ها در بافت‌های پوست. بیشتر افراد سعی می‌کنند از علائم پیری جلوگیری کنند و دوست دارند همیشه ظاهر جوان و بدون هیچ چین و چروکی داشته باشند. برای این دسته از افراد، مدرن لیزر آماده ارائه خدمات رفع چروک در اصفهان است.

ما نمی‌توانیم از چین‌ و‌ چروک فرار کنیم، اما می‌توانیم

گام‌های مهمی را برای به حداقل رساندن آن‌ها برداریم.

چروک زودرس آزاردهنده است و باعث می‌شود پیرتر

به نظر برسید. اطلاعات کافی در زمینه شناخت پوست،

لایه‌های پوست، روند چروک و راه‌های پیشگیری

و رفع چروک، بسیار مفید است و به شما کمک

می‌کند تا در سنین بالا هم پوست شاداب و

جوانی داشته باشید.

چروک صورت دلایل متنوع و مختلفی دارد؛ و برای

پیشگیری و درمان آن هم به طبع روش‌های مختلفی

وجود دارد؛ دانستن تأثیر این عوامل بر روی پوست،

اولین گام اساسی برای افرادی‌ست که می‌خواهند

علائم قابل رویت پیری را کم کنند. برخی عوامل

چین‌ و‌ چروک ناشی از عادت‌ها و انتخاب‌های

ماست، اما برخی دیگر کاملاً خارج

ازکنترل ما هستند.

رفع چروک در اصفهان

لایه‌های مختلف پوست و ساختار آن‌ها

اپیدرم (روپوست)

 

اپیدرم، لایه بیرونی پوست و سرشار از کراتین است، و مانع از نفوذ آب به داخل پوست می‌شود. در این لایه از پوست، سلول‌های مرده پوست ریخته می‌شوند. در این لایه ملانین (رنگدانه مو) یافت می‌شود. اپیدرم به عنوان محافظی برای لایه‌های زیرین پوست عمل می‌کند و اولین خط دفاعی در سیستم ایمنی بدن است.

 

 

درم (میان‌پوست)

 

در زیر اپیدرم، یک لایه ضخیم پوست قرار دارد که در آن اعصاب، چربی‌ها، رگ‌های خونی، الاستین و کلاژن وجود دارد. کلاژن -که حدود 80٪ از این لایه‌ی پوست را اشغال می‌کند، پروتئینی است که جزء اصلی بافت همبند بدن را تشکیل می‌دهد. کلاژن باعث استحکام پوست می‌شود، در حالی که الاستین، همانطور که از نام آن پیداست، به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد و باعث می‌شود به جلو و عقب کشیده شود.

 

 

هیپودرم (پوست زیرین)

 

این لایه از چربی تشکیل شده است. هیپودرم، مسئولیت گرم نگه‌داشتن ما و اندام‌های داخلی ما را بر عهده دارد.

تغییرات ساختاری در این سه لایه از پوست، عامل چین و چروک است؛ به ویژه در لایه‌ی درم که

کلاژن و الاستین در آن تولید می‌شود!

رفع چروک در اصفهان

دلایل ایجاد چین و چروک به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دانستن دلایل چین و چروک، اولین قدم برای پیشگیری از آن‌هاست اما برخی از آن‌ها غیرقابل پیشگیری هستند. قدم بعدی، انتخاب روش صحیح مراقبت و از بین بردن چروک صورت متناسب با نوع آن و وضعیت بدنی‌تان است.ما در مدرن لیزر آموزش چگونگی رفع چروک در اصفهان را به شما می‌دهیم

 

عوامل ذاتی (طبیعی)

 

عوامل بیرونی (خارجی)

عوامل ذاتی (طبیعی) در ایجاد چروک

چین و چروک ذاتی، بدون در نظر گرفتن عوامل بیرونی در طول عمر شما اتفاق می‌افتد.

 

ژنتیک: پیری ذاتی است. با گذشت سال‌ها، مولکول‌های DNA که ژن‌های ما را تشکیل می‌دهند، رو به زوال می‌روند و این سلول‌ها‌ کمتر و کمتر تکثیر می‌شوند که منجر به چین‌ و‌ چروک پوست می‌شود. سرعت این روند در همه‌ی افراد یکسان نیست. اگر بستگان‌تان از چین‌ و‌ چروک رنج می‌برند، بهتر است هر چه زودتر اقدامات احتیاط آمیز برای جلوگیری از بروز چین‌ و‌ چروک را انجام دهید.

 

رادیکال‌های آزاد: رادیکال‌های آزاد، اتم یا مولکول‌هایی (به طور معمول اکسیژن)  با پیوندهای الکترونی بدون جفت هستند، که می‌توانند واکنش‌های زنجیره‌ای مضری را در بدن ایجاد کنند. علاوه بر تغییر DNA و افزایش خطر ابتلا به سرطان، باعث ایجاد ارتباط متقابل بین چربی‌ها و پروتئین‌ها در پوست می‌شوند و به ساختار کلاژن آن آسیب می‌رسانند و منجر به ایجاد چین‌ و‌ چروک می‌شوند.

 

با قرار گرفتن در معرض نور UV و آلاینده‌های محیطی، میزان رادیکال آزاد افزایش می‌یابد. افزایش مصرف آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در برابر آسیب‌های ناشی از آن از شما محافظت می‌کنند، اما از آنجا که رادیکال‌های آزاد نیز به عنوان بخشی از فرآیندهای متابولیکی طبیعی در بدن تولید می‌شوند، نمی‌توان به طور کامل از آسیب‌های ناشی از آن‌ها جلوگیری کرد.

 

گلیکاسیون: یکی دیگر از فرآیندهای طبیعی که باعث ایجاد چین‌ و‌ چروک می‌شود، قند گلوکز است – که یک سوخت سلولی اساسی در بدن است. به همان روشی که شکر هنگام پخت‌و‌پز در گرمای زیاد باعث قهوه‌ای شدن گوشت می‌شود، پروتئین‌های موجود در پوست مانند کلاژن، وقتی در معرض سطح بالای گلوکز قرار می‌گیرند، تغییر می‌کنند. این روند معروف به گلیکاسیون است و باعث می‌‌شود الیاف کلاژن پوست سفت و شکننده شوند و چین‌ و‌ چروک ایجاد شود.

 

رفع چروک در اصفهان

عوامل بیرونی (خارجی) در ایجاد چروک

خورشید: تابش اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به طور مستقیم، مهمترین علت چین‌ و‌ چروک است و به ساختار کلاژن و الاستین که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد، آسیب می‌رساند. برای رفع آسیب ایجاد شده، آنزیم‌ها ایجاد می‌شوند، که اصلا برای ترمیم کافی نیستند. این روند همچنین منجر به ایجاد رادیکاله‌ای آزاد می‌شود که آسیب را چندین برابر می‌کند.

 

سیگار: سیگار کشیدن نه تنها به سلامتی شما آسیب می‌رساند، بلکه تاثیر بدی روی پوست‌تان می‌گذارد. دود سیگار حاوی صدها ماده مؤثر برای آسیب رساندن به کلاژن و الاستین در پوست است. استعمال سیگار ممکن است سطح ویتامین A که یک آنتی اکسیدان محافظت در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد است را کاهش دهد. علاوه بر این، سیگار کشیدن باعث کاهش چشمگیر جریان خون در پوست، کاهش مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز پوست برای ترمیم خود می‌شود.

 

نحوه‌ی خوابیدن: اگر شما عادت دارید هر شب به حالت مشابهی بخوابید، سعی کنید هر شب آن را تغییر دهید؛ چون پوست شما با افزایش سن، قدرت و خاصیت ارتجاعی‌اش را از دست می‌دهد، و  فشار شبانه روی بالش می‌تواند آسیب جدی به پوست وارد و آن را چروک کند.

 

آلودگی، خواب ناکافی، استرس، نوشیدن با نی و پوست خشک، عوامل خارجی دیگری هستند که منجربه ایجاد چروک می‌شوند.

چه زمانی باید برای رفع چروک اقدام کنید؟

دانستن سن ایجاد چین و چروک به ما کمک تا به موقع برای درمان و یاحتی پیشگیری از آن اقدام کنیم. شما چند سال دارید و در کدام دهه زندگی تان هستید؟

رفع چروک در اصفهان

دهه‌ی چهل سالگی

 

تولید کلاژن در 40 سالگی متوقف می‌شود و چین و‌ چروک‌ ها ایجاد می‌شوند. گردش خون در سلول‌ها کند می‌شود و بازسازی سلول‌ها مشکل‌تر می‌شود.

 

دهه‌ی پنجاه سالگی

 

در سن 50 سالگی، چربی‌های ذخیره  شده در زیرپوست را از بین می‌روند و باعث می‌شوند پوست نازک شود. به دنبال یائسگی و از بین رفتن استروژن، پوست نازک‌تر می‌شود و باعث می‌شود پوست به راحتی آسیب ببیند.

دهه‌ی سی سالگی

 

در دهه 30، انتقال رطوبت بین درم (میان‌پوست) و اپیدرم (روپوست)

کندتر می‌شود و سلول‌هایچربی شروع

به کوچک شدن می‌کنند و باعث

می‌شود پوست سست شود.

 

با افزایش سن بدن، پوست

سبوم (چربی) کمتری تولید می‌کند،

در نتیجه بافت پوست خشک می‌شود

و چین و چروک‌ ها بیشتر دیده می‌شوند.

 

 

دهه‌ی بیست سالگی

 

 بعد از سن 20 سالگی، بدن ما هر سال 1٪ کلاژن کمتر تولید می‌کند. هرچه الیاف کلاژن و الاستین ضخیم‌تر  و شل‌تر شوند، پوست خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری‌اش کمتر می‌شود. تلاش پوست برای کشش به عقب و جلو به چین‌ و‌ چروک‌ های قابل رویت تبدیل می‌شود.

 

همچنین در دهه 20،روند لایه‌برداری کاهش می‌یابد و باعث می‌شود سلول‌های مرده پوست برای مدت زمان طولانی‌تر جمع شوند و به هم بچسبند.

درمان و رفع چروک در اصفهان

تا اینجا درمورد رفع چروک در اصفهان و جزئیات مربوط به آن آشنایی پیدا کردی؛ و حالا نوبت به درمان می‌رسد. روش‌های درمان چین‌ و‌ چروک چیست؟ آیا این روش‌ها درمان قطعی هستند؟ آیا این روش‌ها دردناک هستند؟ چقدر طول می‌کشد تا بعد از درمان نتیجه حاصل شود؟

 

برای پیدا کردن جواب این سوال‌ها و آشنایی با روش‌های رفع چروک در اصفهان و لیفت صورت در اصفهان، با مدرن لیزر، کلینیک زیبایی در اصفهان، همراه باشید.  

 

مدرن لیزر تنها دارنده‌ی دستگاه فوتونا در اصفهان، و به کمک آن درمان‌ لک در اصفهان، درمان جای جوش در اصفهان، درمان کک و مک در اصفهان و درمان بسیاری از مشکلات پوستی دیگر نیز انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی مقالات مدرن لیزر را دنبال کنید.

همچنین شما میتوانید در کلینیک مدرن لیزر اصفهان برای دریافت خدمات درمانی همچون تزریق بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، هایفو در اصفهان، لیزر کندلا در اصفهان، لاغری با دستگاه در اصفهان، کاشت مو در اصفهان و دیگر خدمات درمانی اقدام نمائید.

 

خدمات

[rt_menu_style nav_menu=”All Departments” custom_menu_color=”#984151″ extra_class=”vertical-menu”]

درخواست قرار ملاقات

[rt_cf7_style submit_background_color=”#984151″ submit_hover_color=”#984151″ submit_text_color=”#ffffff” submit_text_hover_color=”#ffffff” radiant_submit_border_style=”solid” radiant_submit_border_color=”#984151″ radiant_submit_border_top=”1px” radiant_submit_border_right=”1px” radiant_submit_border_bottom=”1px” radiant_submit_border_left=”1px” radiant_font_color=”#5e5e5e” padding_right=”15px” padding_left=”10px” radiant_border_style=”solid” radiant_border_color=”#d8d8d8″ radiant_border_top=”1px” radiant_border_right=”1px” radiant_border_bottom=”1px” radiant_border_left=”1px” radiant_background_focus_color=”#ffffff” radiant_focus_style=”solid” radiant_focus_color=”#14a09d” radiant_focus_top=”1px” radiant_focus_right=”1px” radiant_focus_bottom=”1px” radiant_focus_left=”3px”][contact-form-7 id=”8030″][/rt_cf7_style]

تماس سریع

[rt_contact_box_style contact_box_address=”اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای خیابان چهار باغ بالا ابتدای کوچه 41، پلاک 436، مدرن لیزر” contact_box_email=”info@modernlaser.ir” contact_box_phone=”09138000388/ 03131318000″ contact_box_color=”#984151″]
Call Now Button