لوگو مدرن لیزر

چقدر لیزر الکساندرایت در اصفهان را می شناسید؟

بدون شک تحقیقات‌تان را انجام داده‌اید و مشخص کرده‌اید که لیزر موهای زائد بهترین انتخاب برای شماست و در این بین لیزر الکساندرایت در اصفهان یکی از پیشرفته ترین متدهای لیزر روز دنیاست.

این روزها لیزر موهای زائد به دلیل اثربخشی آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، باید درمورد انواع مختلف درمان‌های لیزر که در دسترس هستند تحقیق کنید و آگاهی بیشتری داشته باشید.

اگر به دنبال روشی برای رفع موهای زائد هستید، بهتر است همه‌‌ی گزینه‌های انتخابی‌تان را بررسی کنید. چه لیزر و چه دستگاهی برای لیزر موهای زائد تاثیر و نتیجه‌ی بهتری دارد؟

یکی از این روش‌ها، رفع مو زائد با لیزر الکساندریت است. با مدرن لیزر همراه باشیدتا با لیزر الکساندریت در اصفهان بیشتر آشنا شوید.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی است که با استفاده از پالس‌های نور، موهای زائد را از بین می‌برد، مانع از رشد مجدد مو می‌شود و چرخه رشد مو را کند می‌کند.

  • این روش می‌تواند از 3 ماه تا یک سال طول بکشد که در افراد مختلف متفاوت است.
  • این روش بسته به پاسخ شخص به درمان و همچنین منطقه مورد نظر، به چندین جلسه نیاز دارد.
  • این روش دقت بالایی دارد و به سرعت و همزمان چندین مو را از بین می‌برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همه این موارد، باید با یک متخصص پوست مشورت کنید و هزینه آن نیز بسته به نوع لیزر درمانی موردنظر متفاوت خواهد بود.

لیزر رفع مو زائد الکساندریت در اصفهان چیست؟

لیزرها، پرتوهای نور با طول موج خاص و مختلف هستند. مشاهده شده است که وقتی طول موج بیشتری دارند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست یعنی درم نفوذ می‌کنند و بنابراین، برای رفع مو مؤثرتر هستند.

الکساندرایت نوعی از لیزر است که اشعه‌ای با انرژی بالا منتشر می‌کند؛ در واقع از طریق یک کریستال الکساندرایت، نور پرانرژی تولید می‌شود. به این صورت که با عبور نور از کریستال الکساندرایت، پرتو نور با طول موج 755 نانومتر تولید می‌شود.

اصل اساسی این درمان این است که “هرچه طول موج طولانی‌تر باشد، نفوذ عمیق‌تر است.”

 الزامات قبل از لیزر شامل اصلاح منطقه مورد نظر با تیغ است. چهار دلیل برای این پیش نیاز وجود دارد:

  • بوی ناشی از درمان (به خاطر سوختگی و …) را کاهش می‌دهد.
  • این کار مانع از ریختن رنگدانه‌های مو روی سطح پوست می‌شود. اگر رنگدانه‌ها روی سطح پوست قرار بگیرند، باعث هدایت گرما به پوست می‌شود که می‌تواند منجر به سوختگی سطحی شود.
  • اصلاح منطقه‌ی مورد نظر، باعث می‌شود سطح پوست شفاف شود و لیزر به پوست منتقل شود و برای رفع موها به عمق بیشتری نفوذ ‌کند.
  • به افرادی که پوست تیره‌تر دارند نیز توصیه می‌شود برای چند ماه یا چند هفته منتهی به لیزر موهای زائد، از کرم ضدآفتاب استفاده کنند تا آسیب‌ سلول‌های پوستی کاهش یابد.

لیزرهای مورد استفاده در روش لیزر موهای زائد

در روش لیزر موهای زائد الکساندریت دو عملکرد وجود دارد که به نوع لیزر مورد استفاده بستگی دارند:

لیزر کیو سوئیچ (Q-Switched):

خروجی این نوع دستگاه، لیزر پالس است. این بدان معنی است که لیزر به طور مداوم از دستگاه ساطع نمی‌شود، بلکه در پالس‌های کوتاه و در فواصل زمانی منظم انجام می‌شود. لیزر مورد استفاده در درمان معمولاً یک لیزر به حالت جامد است، یعنی منبعی که لیزر قدرت خود را از آن گرفته و آن را تقویت می‌کند، یک ماده جامد است.

لیزر غیر کیو سوئیچ (Non Q Switched):

این نوع لیزر پرتویی مداوم از اشعه لیزر و بدون پالس ساطع می‌کند. این روش به پوست آسیب می‌رساند و این آسیب‌ها می‌توانند طولانی مدت روی پوست باقی بمانند.

در روش‌های امروزی، لیزر Q Switched ترجیح داده می‌شود و همه بحث در مورد لیزر از این پس دلالت بر استفاده از لیزر Q Switched  دارد.

نتایج بدست آمده از لیزر الکساندرایت در اصفهان

  • بعد از جلسه اول تعداد متوسط ​​مو تا 65 درصد کاهش می‌یابد اما این تعداد در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است.
  • مشاهده شد که با هر جلسه، پیشرفت تدریجی وجود دارد. تعداد موها بعد از جلسات آخر به طور چشمگیری به 12٪ کاهش می‌یابد.
  • مشاهده شده است که کاهش مو بیشتر، ارتباط مستقیمی با تعداد جلسات درمان دارد.

مزایای لیزر الکساندرایت در اصفهان

 

  • لیزر، نور را با طول موج طولانی‌تری منتشر می‌کند که عمیق‌تر در پوست نفوذ می‌کند و از این رو، بدون اینکه آسیب زیادی به پوست وارد کند، موها را سریع‌تر و موثرتر از بین می‌برد؛ زیرا ملانین موجود در سلول‌های پوستی نور را به اندازه‌ی موها جذب نمی‌کند.
  • آسیب‌های ایجاد شده در مقایسه با لیزرهای دیگر کمتر است، زیرا ملانین موجود در پوست در جذب طول موج خاصی از نور کمی آهسته‌تر است و از این رو، هیچ آسیب گسترده‌ای در پوست مشاهده نمی‌شود. این عامل مهمی برای اکثر افراد است.
  • عوارض جانبی این درمان نسبت به درمان‌های دیگر کمتر است و اگر بلافاصله بعد از لیزر از تکنیک‌های خنک کننده استفاده شود، هیچ مشکلی برای پوست به وجود نمی‌آید.
  • میزان درد گزارش شده توسط بیماران نسبت به سایر گزینه‌های درمانی لیزر کمتر بوده است.

کاربردهای لیزر الکساندرایت در اصفهان

برای از بین بردن مشکل تجمع رنگدانه‌ها در بافت پوست و پاک کردن خالکوبی می‌توان از لیزرهای الکساندرایت استفاده کرد. با این حال، کاربرد اصلی آن، رفع دائمی مو زائد است. اشعه لیزر با طول موج دقیقا 755 نانومتر به  سمت موهایی که قرار است از بین بروند هدایت می‌شود؛ اشعه لیزر توسط رنگدانه‌های ریشه مو جذب می‌شود؛ این اشعه با انرژی زیاد، ریشه مو را از بین می‌برد و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. این درمان بادوام است و عوارض جانبی خاصی ندارد.

دستگاه های رایجی که برای الکس در اصفهان مورد استفاده قرار می گیرند:

لیزر مورد استفاده برای رفع مو زائد نیز می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. در زیر به برخی از لیزرهای رایج، کاربردی و موثر برای رفع مو زائد اشاره شده است:

  1. الکساندرایت: نوعی لیزر موهای زائد است که یک پرتوی نور پرانرژی را از درون کریستال الکساندرایت منتشر می‌کند. این لیزر سریعترین لیزر برای ازبین بردن موهای زائد است. تاثیر این لیزر بر پوست‌های روشن بیشتر است. طول موج آن 755 نانومتر است.
  1. دایود: جذب طول موج های لیزر دایود در مو کمتر از لیزر الکساندرایت است. این لیزر قابلیت استفاده در نقاط تیره بدن را دارد اما باعث می‌شود درد بیشتری را احساس کنید و همچنین احتمال ایجاد سوختگی با این نوع لیزر در مقایسه با دو لیزر دیگر بیشتر است. طول موج آن 808 نانومتر است.
  1. ان دی یاگ (ND YAG): این لیزر تکنولوژی بسیار موثر در رفع دائمی موهای زائد است. این دستگاه بهترین انتخاب برای افراد با رنگ پوست تیره است. طول موج آن 1064 نانومتر است.

 

بهترین دستگاه‌های لیزر کل بدن در اصفهان

تحقیقاتی بسیاری درباره‌ی لیزره انجام شده است که نتیجه آن‌ها بهبود در روند درمان با این لیزرها و ساخت دستگاه‌های مدرن، پیشرفته و کاربردی بوده است که دو نمونه عالی از آن‌ها، کندلا جنتل مکس پرو و لیزر پلاتینیوم هستند.

لیزر کندلا در اصفهان

رفع مو زائد با لیزر کندلا در اصفهان، یکی از خدمات مجموعه ماست. لیزر کندلا جنتل مکس پرو، به روزترین لیزر مو زائد در دنیاست که لیزر الکساندرایت و ان دی یاگ را به طور همزمان دارد. لیزر ND YAG برای افرادی که پوست تیره دارند موثر است و لیزر الکساندرایت برای افرادی مناسب است که پوست روشن دارند؛ پس کندلا هم برای پوست‌های روشن و هم برای پوست‌های تیره موثر است. از آنجایی که ممکن است بعضی قسمت‌های بدن پوست تیره و برخی قسمت‌های دیگر پوست روشن‌تری داشته باشد، با تغییر حالت لیزر توسط اپراتور، همه‌ی مو های زائد بدن‌تان از بین می‌رود. هر کدام از این لیزرها طول موج مختلفی دارند که قسمت‌ها‌ی مختلف مو را هدف قرار می‌دهند.

لیزر پلاتینیوم در اصفهان

 

لیزر پلاتینیوم در اصفهان که از جمله خدمات برخی از مراکز لیزر مو زائد است، هر سه لیزر الکساندرایت، دایود و ان دی یاگ را دارد و مثل کندلا هر کدام از این لیزرها طول موج مختلفی دارند که قسمت‌ها‌ی مختلف مو را هدف قرار می‌دهند.

تفاوت اساسی کندلا و لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم این است که، کندلا مورد تایید سازمان FDA  امریکا (سازمان غذا و دارو امریکا) است، و کلینیک‌های امریکایی و بسیاری از متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند. با اینکه لیزر کندلا و لیزر پلاتینیوم ویژگی‌های مشابهی دارند، یعنی مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند، قابلیت تنظیم روی طول موج‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف بدن و متناسب با رنگ پوست را دارند، قدرت و تناوب پالس خروجی در آن‌ها قابل تنظیم است، اما کندلا جنتل مکس پرو نسبت به پلاتینیوم سرعت بیشتری دارد و تعداد جلسات رفع مو زائد با آن کوتاه تر است، عوارض جانبی در آن کمتر است، مراجعه کننده درد کمتری احساس می‌کند و تکنولوژی آن پیشرفته‌تر است.

 

عوارض جانبی احتمالی درمان با لیزر

عوارض زیر به ندرت در مجموعه لیزر مو در اصفهان رخ می‌دهند اما دانستن آن‌ها بهتر است:

  • سوختگی های سطحی شایع‌ترین عارضه جانبی است زیرا پوست در معرض انرژی حرارتی زیادی قرار دارد.
  • کاهش فشارخون یکی دیگر از عوارض جانبی است. ملانین موجود در پوست ممکن است در جذب نور لیزر کند باشد اما در مقادیر کمی آن را جذب می‌کند و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن، می‌تواند باعث کاهش ملانین سلول های پوستی شود که منجر به از بین رفتن رنگپوست می‌شود.
  • فرد بعد از اتمام درمان با لیزر الکساندرایت در اصفهان، قرمزی پوست خواهد داشت که بعد از گذشت جند ساعت برطرف می‌شود.

فقط لازم است برای لیزر بدن در اصفهان، از روش‌ها و مکانیسم درمانی آن‌ها به خوبی آگاهی داشته باشید و مشاوره با متخصص پوست مرکز لیزر در اصفهان نیز برای پیدا کردن دیدگاه واضح‌تر به شما کمک می‌کند.

Call Now Button