لوگو مدرن لیزر

دانه های چربی اطراف چشم

اگر در گوشه‌های داخلی پلک‌ها و یا اطراف چشم، برآمدگی‌های زرد رنگ و نرم چربی ایجاد شوند، به این بیماری و مشکل پوستی گزانتلاسما یا دانه‌های چربی اطراف چشم گفته می‌شود.

 

گزانتلاسما می‌تواند مضر باشد و نشانه‌ای از بیماری‌های قلبی احتمالی باشد، و یا ممکن است در برخی موارد برای سلامتی شخص مبتلا به آن ضرری نداشته باشد و فقط از لحاظ زیبایی آزاردهنده باشد. پس بهتر است توسط پزشک متخصص پوست معالجه و مورد بررسی قرار بگیرد.

چه افرادی به گزانتلاسما مبتلا می‌شوند؟

 

 

 

افرادی که در مناطق آسیایی و مدیترانه‌ای زندگی می‌کنند

افرادی که در سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی هستند

افرادی که سیگار می‌کشند

افراد چاق

افراد با فشار خون بالا

در افرادی که دیابت دارند

افرادی که چربی خون یا کلسترول بالا دارند

 

 

روش‌های درمان گزانتلاسما

 

 

کرایوتراپی

 

در این روش، با نیتروژن مایع یا مواد شیمیایی دیگر گزانتلاسما یا دانه‌های چربی اطراف چشم منجمد می‌شوند، و با این انجماد مرگ سلولی در آن‌ها اتفاق می‌افتد و درمان می‌شوند. این روش برای درمان همه نوع گزانتلاسما، موثر و کاربردی نیست.

 

 

جراحی

 

 جراحی یکی از روش‌های از بین بردن گزانتلاسما است که در محل ایجاد شده توسط جراح برش داده می‌شود و سپس بخیه زده می‌شود. این روش ممکن است همراه با درد و خونریزی باشد و در جای برش، لک و یا اسکار و جای بخیه ایجاد شود. از آنجایی که چشم عضو بسیار حساسی است و پوست پشت پلک بسیار نازک است، این کار باید توسط جراح حرفه‌ای و به صورت دقیق انجام شود تا برای بینایی شخص مشکل جدی پیش نیاید.

 

 

لیزر درمانی

 

لیزر فوتونا، یکی از موثرترین و بهترین روش‌های درمان دانه‌های چربی اطراف چشم است. لیزر درمانی با فوتونا یک روش غیر تهاجمی است و بدون درد، خونریزی، سوختگی، جراحی و بیهوشی انجام می‌شود، و بعد از درمان به دوران نقاهت و مراقبت نیاز نیست و بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از درمان‌ کارهای روزمره خود را انجام دهد.

 

در لیزر فوتونا از دو طول موج مختلف استفاده می‌شود، یکی سطح پوست را هدف قرار می‌دهد و درمان می‌کند و ضایعات سطحی پوست را از بین می‌برد و دیگری به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و به بهبود روند درمان کمک می‌کند و مانع از این می‌شود تا گزانتلاسما عود کند.

 

لیزر در داخل پوست به گرما تبدیل می‌شود، و گرمای ایجاد شده پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن و الاستین بیشتری بسازد و به طور طبیعی خود را درمان کند. همچنین گرمای ایجاد شده به سوزاندن و از بین بردن ریشه‌های گزانتلاسما در لایه‌های عمیق پوست نیز کمک می‌کند.

 

لیزر درمانی با فتونا در چهار مرحله همزمان انجام می‌شود و به پاکسازی و لایه‌برداری پوست نیز کمک می‌کند و رنگدانه‌های پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و میزان تولید آن‌ها را منظم و تنظیم می‌کند تا در محل درمان، لک ایجاد نشود.

راه‌ های پیشگیری از گزانتلاسما

بیش از نیمی از افرادی که گزانتلاسما مبتلا می‌شوند، کلسترول خون بالایی دارند. پایین آوردن میزان کلسترول بدن نه تنها روشی برای پیشگیری بلکه روشی برای درمان گزانتلاسما نیز هست.

 

برای بعضی از افراد تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی بهترین راهکار است. برای کاهش کلسترول خون از سیگار کشیدن و مصرف الکل خودداری کنیم، وزن متناسب و متعادل داشته باشید، حداقل ۳۰ دقیقه روزانه ورزش کنید، مصرف چربی‌های اشباع که در خوراکی‌هایی مثل کره دیده می‌شود را محدود کنید،  و با تجویز پزشک از داروهای کاهش کلسترول مصرف کنید.

 

گزانتلاسما، می‌تواند علامت هشدار دهنده‌ای برای کلسترول بالا در عروق خونی شما باشد که با گذشت زمان باعث به وجود آمدن این برآمدگی در پشت پلک می‌شود. افرادی که کلسترول بالا دارند، ممکن است بیماری قلبی، حمله قلبی یا سکته مغزی را تجربه کنند، پس اگر متوجه رشد این ضایعات پوستی در پشت پلک خود شُدید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا میزان کلسترول فشار خون شما بررسی شود و برای برداشتن آن باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

در کلینیک مدرن لیزر، دکتر مهدی حاجیان، متخصص پوست در اصفهان، درمان گزانتلاسما (دانههای چربی اطراف چشم) را با لیزر فوتونا برای شما مراجعین عزیز انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره پوستی رایگان با مدرن لیزر تماس بگیرید و یا فرم قرار داده شده در سمت راست صفحه را تکمیل کنید.

Call Now Button