لوگو مدرن لیزر
درمان لک در اصفهان

لک‌های پوست قابل درمان هستند؟

لک صورت در اصفهان

درمان لک در اصفهان | ایجاد لک روی پوست دلایل مختلفی دارد و کاملاً عادی و طبیعی است. این لک‌ها شامل: ماه‌ گرفتگی، اختلالات رنگدانه‌ای، کهیر و عفونت‌ها می‌شود. برخی از لک‌ها و عوامل به وجوآورنده‌ی آن‌ها بی‌خطر هستند،اما بعضی دیگر ممکن است به سلامتی شما آسیب بزنند و نیاز به مراقبت و درمان پزشک دارند.

 

به هر حال، هر نوع لک روی پوست می‌تواند آزاردهنده باشد و ظاهر پوست را زشت کند، ‌مخصوصاً اگر روی صورت باشد. درمان لک در اصفهان، یکی دیگر از خدمات مجموعه مدرن لیزر است، که با روش‌های پیشرفته قادر هستیم انواع لک‌های پوست‌تان را درمان کنیم.

 

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع لک‌های پوستی، دلایل ایجاد آن‌ها و روش‌های درمانی موثر برای آن‌ها آشنا کنیم و با خدمات مدرن لیزر در درمان لک در اصفهان آشنا می شوید.

درمان لک در اصفهان

عوامل به وجوآورنده‌ی لک‌های پوستی

درمان لک در اصفهان

پوست حاوی ملانین است؛ ملانین، رنگدانه‌ای است که به پوست شما رنگ می‌دهد. هرچه ملانین پوست بیشتر باشد، در نتیجه پوست تیره می‌شود، و هرچه میزان آن کم باشد، پوست روشن‌تر است.  ملانین مسئول رنگ مو و چشم نیز هست!در اثر تحریکات درونی و بیرونی و افزایش سلول‌های ملانین، لک‌های پوستی ظاهر می‌شوند.

 

شایع‌ترین عامل ایجاد لک، نور خورشید و شایع‌ترین نوع لک، لک‌های بارداری است.

 

از آنجایی که رنگ لک‌ها با رنگ پوست‌تان فرق دارد، این لک‌ها روی پوست نمایان هستند و می‌توانند روشن و تیره باشند و حتی رنگ‌های مختلفی مثل قرمز و خاکستری داشته باشند.

درمان لک در اصفهان

لک‌های پوستی دلایل مختلفی دارند، از جمله:

 

 

  • ماه گرفتگی
  • اختلالات رنگدانه‌ای پوستی
  • کهیر (بثورات پوستی)
  • عفونت‌های پوستی
  • سرطان پوست
  • بیماری خاص و مصرف دارو

 

ماه گرفتگی

ماه گرفتگی، از بدو تولد روی پوست برخی نوزادان دیده می‌شود. بعضی از انواع ماه ‌گرفتگی‌ها به مرور زمان محو می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دائمی روی پوست باقی بمانند. این لک‌ها به دلیل اختلال ژنتیکی در ملانین و شکل‌گیری عروق زیرپوستی ایجاد می‌شوند و معمولا به رنگ سفید، قهوه‌ای و خاکستری هستند.

 

ماه گرفتگی‌ها، هم عروقی و هم رنگدانه‌ای هستند. ماه گرفتگی‌های عروقی قرمز  هستند و به دلیل وجود رگ‌های خونی غیرطبیعی در پوست ایجاد می‌شوند.

 

 

انواع ماه گرفتگی عروقی:

 

لک یا همانژیوم توت فرنگی: به آن همانژیوما هم گفته می‌شود، و متداول‌ترین نوع ماه گرفتگی عروقی است. به شکل یک لک قرمز روی پوست ظاهر می‌شوند و بیشتر در صورت، پوست سر، قفسه سینه و کنمر دیده می‌شوند. این لک برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی‌کند و اگر با ظاهر آن روی پوست‌تان مشکلی ندارید،‌ نیاز به درمان نیست.

 

 

تکه‌های سالمون: این لک‌ها عروق خونی کوچک، قرمز و صورتی رنگ هستند که روی گردن یا پیشانی و پشت چشم‌ها دیده می‌شوند. 40 درصد از کل نوزادان با این نوع لک‌ها متولد می‌شوند.

 

بندر شراب: این دسته از لک‌ها به رنگ قرمز و بنفش هستند وبا افزایش سن تیره‌تر می‌شوند. این لک‌ها اگر روی پلک ایجاد شوند، منجر به بیماری آب سیاه چشم می‌شوند.

مدرن لیزر، درمان لک در اصفهان را برای کودکان انجام نمی‌دهد؛ چون این روش‌ها ممکن است برای آن‌ها مضر باسد و آسیب جدی روی پوست آن‌ها ایجاد کند.

انواع ماه گرفتگی رنگدانه‌ای:

 

لک‌های مغولی: این لک‌ها آبی و خاکستری هستند که در بدو تولد ممکن است در پشت و باسن وجود داشته باشد. نوزادانی که پوست تیره‌تری دارند، احتمالاً این لک‌ها را دارند. معمولا این لک‌ها اغلب با رشد کودک محو می‌شوند.

 

خال مادرزادی: این لک‌ها مسطح و سیاه یا قهوه‌ای هستند. این نوع لک بی‌ضرر است، اما اگر با گذشت زمان، رنگ، اندازه و رنگ آن‌ها تغییر کند، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

لکه قهوه با شیر: این لک‌های پوستی بیضی شکل و به رنگ قهوه‌ای روشن در پوست‌های روشن و در پوست‌های تیره، قهواه‌ای تیره و نزدیک به رنگ سیاه هستند. معمولا با رشدکودک، این لک‌ها محو می‌شوند.

اختلالات رنگدانه‌ای

ملاسما: ملاسما این یک بیماری پوستی شایع است، و معمولاً روی پوست صورت تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد لک‌های قهوه‌ای می‌شود. این بیماری بیشتر از روی خانم‌ها تأثیر می‌گذارد. محرک‌های ملاسما، نور خورشید و تغییرات هورمونی است این لک‌ها در دوران حاملگی ایجاد می‌شوند و در روزهای خونریزی قاعدگی تیره‌تر می‌شوند.

 

لنتیگوها: این بیماری می‌تواند هر بخشی از بدن را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی سلول‌های تولیدکننده ملانین (ملانوسیت) کار خود را به درستی انجام ندهند، این لک ها ایجاد می‌شوند. حتی در برخی موارد منجر به تغییر رنگ در موها می‌شوند. این لک‌ها با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند.

 

هیپرپیگمانتاسیون:  افزایش یا کاهش موقتی ملانین پوست که ناشی از آسیب‌های پوستی مانند تاول یا سوختگی است، عامل ایجاد این نوع از لک‌ها هستند.

 

آلبینیسم: افراد که به بیماری آلبینیسم مبتلا هستند، پوست‌شان ملانین کافی تولید نمی‌کند. مو،چشم و پوست، رنگدانه‌های کمی دارند و یا حتی ممکن است اصلا رنگدانه نداشته باشند. آلبینیسم نوعی اختلال ژنتیکی است.

درمان لک در اصفهان

کهیر (بثورات پوستی): برخی از انواع بثورات پوستی نیز می‌توانند باعث ایجاد لک‌های و تغییر رنگ در پوست شوند.

 

رزاسه: یک بیماری مزمن پوستی است که می‌تواند باعث افزایش لک‌های پوستی قرمز و ضایعات پر از چرک شود. به طور معمول روی پیشانی، گونه‌ها و بینی تأثیر می‌گذارد.

 

پسوریازیس: یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد لک‌های پوستی قرمز، و تکه تکه روی پوست می‌شود، و می‌تواند در هر نقطه از بدن ظاهر شود. پزشکان بر این باورند که پسوریازیس ممکن است ناشی از مشکل سیستم ایمنی بدن باشد.

 

درماتیت: این بثورات وقتی ایجاد می‌شوند که پوست به یک ماده‌ی تحریک کننده یا حساسیت‌زا واکنش نشان دهد.

 

اگزما: اگزما به عنوان یک درماتیت شناخته شده است. این بیماری می‌تواند منجر به ایجاد لک‌های پوستی قرمز شود که خارش ایجاد می‌کنند، و خشک هستند و ترک می‌خورند و پوسته پوسته می‌شوند.

عفونت‌های پوستی

عفونت‌های قارچی یکی دیگر از عوامل به وجودآورنده‌ی لک هستند. و ممکن است در هر قسمتی از بدن ظاهر شوند. این لک‌ها تیره یا روشن و به رنگ قرمز هستند و ممکن است خارش داشته باشند.

درمان لک در اصفهان

درمان لک در اصفهان توسط مجموعه مدرن لیزر زمانی

انجام می‌شود که پوست شما به دقت معاینه شده

باشد و متناسب با عامل به وجودآورنده لک و شدت

آن،  روش درمانی مناسب انتخاب می‌شود.

بیماری خاص و مصرف داروها

کمبود ویتامین A، اسید فولیک، و B12، و کم‌خونی می‌تواند باعث بروز لک روی پوست شود.

 

خانم‌هایی که قرص‌های جلوگیری از بارداری مصرف می‌کنند، نیز پوست‌شان دچار لک می شود؛ گاهی بعد از بارداری و یا قطع مصرف قرص، لک برطرف می‌شود، اما گاهی تا سال‌ها باقی می‌ماند.

 

مصرف قرص‌های ضد مالاریا، برخی از داروهای روانپزشکی و داروهای شیمی درمانی، داروهایی که پوست را به نور حساس می‌کنند مثل راکوتان نیز منجربه ایجاد لک می‌شوند.

درمان لک در اصفهان

درمان لک و پیس در اصفهان

 

 

فرقی نمی‌کند عامل به وجودآورنده‌ی لک‌های پوست‌تان کدام یک از موارد ذکر شده باشد، چیزی که اهمیت دارد درمان آن‌ها و داشتن پوستی زیبا و بدون لک است.

 

لازم به ذکر است که، روش‌های درمان کک و مک در اصفهان، شبیه به درمان لک‌های پوستی هستند که توسط کلینیک پوست و مو در اصفهان، به مدیریت دکتر مهدی حاجیان، انجام می‌شود.

 

 

روش‌های درمان لک صورت در اصفهان شامل موارد زیر می‌شود:

 

کرایوتراپی:

 

معجزه کلدپلاسما، درمان انواع لک‌ها است. کلدپلاسما، شیوه‌ی درمانی غیرلیزری است، و از انرژی به صورت پلاسما استفاده می‌کند؛ این انرژی‌ برای احیاء پوست، بازسازی پوست و درمان انواع لک و تغییر رنگدانه‌ها روی پوست،  کاربرد دارد. دستگاه زیبایی پلاسما، اولین تکنولوژی غیرلیزری‌ است که توسط سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) تایید شده است. پلاسما بیستر برای درمان لک‌هایی کاربرد دارد که کم عمق هستند.

 

 

مزوتراپی در اصفهان:

 

مزوتراپی، یک روش تزریقی است. مخلوطی از داروها، ویتامین‌ها، هورمون‌ها، عصاره‌های گیاهی و …. به لایه‌های زیرین و بافت پوست تزریق می‌شوند. تاثیر تزریق این مواد به پوست، خیلی بیشتر از درمان خوراکی با این مواد است. وقتی مزوتراپی با روش‌های درمانی دیگر مثل لیزر ترکیب می‌شود،‌ تاثیر آن چندین برابر می‌شود و لک‌های پوستی را به بهترین حالت ممکن، بهبود می‌دهد و درمان می‌کند. این روش درمانی بیشتر برای درمان لک‌هایی کابرد دارد که به خاطر کمبود ویتامین ایجاد شده‌اند.

 

 

لیزر درمانی با فوتونا:

 

فوتونا برنده جایزه‌ی بهترین لیزر زیبایی دنیاست و مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا  (FDA)است.جوانسازی با فوتونا در اصفهان روش موثری برای درمان همه‌ی لک‌های سطحی و عمیق است. لیزر فوتونا به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و طی چهار مرحله‌ی همزمان که هر کدام وظیفه‌ی مشخص و منحصربه‌فردی دارند، لک‌های پوست درمان می‌شوند. در واقع نور ناشی از لیزر، لایه‌های زیرین پوست را گرم می‌کند و پوست را تحریک می‌کند تا به طور طبیعی خود را درمان کند. این روش درمانی غیرتهاجمی است و بدون درد، خونریزی و سوختگی انجام می‌شود و به دوران نقاهت نیاز ندارد.

 

 

مدرن لیزر تنها دارنده‌ی دستگاه فوتونا در اصفهان، و به کمک آن درمان‌ لک در اصفهان، درمان جای جوش در اصفهان، درمان کک و مک در اصفهان و درمان بسیاری از مشکلات پوستی دیگر نیز انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی مقالات مدرن لیزر را دنبال کنید.

همچنین شما میتوانید در کلینیک مدرن لیزر اصفهان برای دریافت خدمات درمانی همچون تزریق بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، هایفو در اصفهان، لیزر کندلا در اصفهان، لاغری با دستگاه در اصفهان، کاشت مو در اصفهان و دیگر خدمات درمانی اقدام نمائید.

Call Now Button